Az Instagram térhódítása

A WebpageFX ügynökség elkészítette a legújabb Instagram statisztikát. Ezt fogom kielemezni a következő posztomban.

Kiszedtem a legérdekesebb elemeket az infógrafikájukból. A statisztika, több évet ölel fel egészen 2017-ig és az egész világra kiterjedő így a hazai Instagram felhasználást nem reprezentálja. Viszont így is nagyon hasznos olvasmány, és ma már egyértelmű hogy az Instagram az új Facebook a fiatal generáció szemében.

Instagram statisztika 2018

Alapadatok

Az instagram statisztika alapján 300 millió napi használója van az Instagramnak és 500 millió havi használója. Ez hatalmas szám a Facebooknál napi szinten 1,5 milliárd és havi szinten 2 billióra tehető. (2018.01.25 cikk alapján).

Instagram statisztika alapadatok

Növekedési ütem

Az Instagram 4x-es növekedés ért el az utóbbi 4 évben így 2017-ben már 2,81 dollár milliárdot ért. Több mint 1 milliárd letöltéssel számolt az applikáción keresztül és így az átlagos online social média elérést 3,1 %-kal növelte.

Instagram növekedési ütem

Felhasználói kötődés

Az Instagrammot használók 90%-a 35 év alatti, ami az STP stratégia kialakításánál egy nagyon jó kapaszkodó, ha a fiatalabb szegmenst szeretnénk megcélozni. Érdekes módon 51% a férfi felhasználók száma így többségben vannak a média felületen a 49%-os női felhasználókkal ellentétben. 35%-a a használóknak naponta többször is felmegy a felületre posztol vagy megnézi azt. Az teljes internet használók 20%-a használja az Instagramot ami nagy számnak tekinthető.

Instagram Felhasználói kötődés

95 millió média tartalmat töltenek fel a felületre per nap azonban ezek legnagyobb többsége kép ami a 91,7%-át teszi ki ennek a számnak. 4 milliárd like érkezik ezekre a képekre és videókra átlagosan egy személy 14 likeot ad naponta. Hatalmas számok ezek és azt bizonyítják hogy az Instagram használók nagyon aktívak a felületen.

Márkák az Instagramon

Ami a cégeknek számára fontos érdekesség, hogy nagy a verseny a felületen pont azért mert a fiatalabb korosztály kezd átpártolni az Instagramra a Facebookról. A cégek posztjaira 120x nagyobb interakció érkezik mint Twitterre (azonban ez hazai viszonylatban sokkal több mivel hazánkban a Twitter egyáltalán nem elterjedt). A márkák 58x nagyobb organikus elérést érhetnek el ezen a felületen mint a Facebookon, és 4820 körüli likeot kaphat egy brand ha jól állítja össze a médiatartalmát.

Márkák az Instagramon

Érdekességként beraktam a TOP 5 brandet amit követnek a felhasználók Instagrammon. Első helyen a National Geographic áll, majd Nike harmadik helyen pedig a Viktoria's Secret van. Megnéztem személyesen ezeket a márkákat. A NatGeo a gyönyörű képi világával és videóival nyűgözi le a közönséget. A Nike szeretetmárka ezért tehet ekkora közönségre szert. Az utolsó három beleértve a Viktoria's Secretet pedig a többségében férfi felhasználókból adódhat. A V'sS Instagramján szebbnél szebb hölgyek mutatják be a fehérneműket. Az utolsó két helyen álló focicsapatok pedig egyértelműen a férfiközönséget célozzák meg inkább mint a hölgyeket.

top 5 instagram adat

Hastagek és Emojik

Az Instagram egyik legnagyobb ereje a hastagekben rejlik. Ezért érdekes megnézni, hogy melyek voltak a előző év leginkább használt hastagjei az évnek. Az első helyen a #love áll ( személy szerint én is ezt tippeltem volna). Azonban érdekes, hogy a negyedik helyen a #tbt azaz a ThrowbackThursday szerepel. Az Instagramon ezek a képek nagy számban szerepelnek és nagy népszerűségnek örvend a #tbt a mai napig. Érdekesség kedvéért a legtöbbet használt Emojikat is bevágtam a bejegyzésbe, azonban ennél nincs semmilyen meglepetés az eredmények alapján.

top10 hashtag instagram

Instagram top 10 emoji

Legjobb posztolási technika Instagramon

A legjobb posztolási technikát is kielemezték a statisztikában. Azonban ez a technika az alap posztolási módszeren alapul. Például, hogy 24%-kal könnyebben lehet elérni a felhasználókat a kékesebb színeket ábrázolunk, vagy hogy mindenképpen arc legyen a képen. A képek sokkal több likeot kapnak mint a videók, talán mert ezek kevésbé zavaróbbak, könnyebb őket felfogni és likeolni mint egy videót végignézni.

Legjobb posztolási technika Instagramon

Az átlagos posztolási idők a hajnali 3 és 4 órát kivéve minden időpont. A legtöbbet hétfőnként és csütörtökönként posztolnak. A csütörtöki posztolást legfőként a #tbt népszerűsége befolyásolja. Azonban itt annyira nem élesek a határvonalak, állandóan posztolnak Instagramra a felhasználók, amint megtörténik velük valami érdekesség.

Mikor posztolnak Instagramon?

Összességében, az Instagram egy új szegmensként erősödik a Facebook mellett , azonban itt a 35 éven aluliakat lehet leginkább megcélozni. A képek és videófeltöltések a fiatalok számára egy egyszerű módja az önkifejezésnek, valamint az Instagram rengeteg új funkcióval is rendelkezik ami a Facebookban is megvolt így nem kell egyszerre több felületet használniuk. Instagramon lehet csevegni, valamint filtereket használni. Igazából olyan mint egy képes Facebook, kevésbé szabályozott és sokkal bensőségesebb így könnyen tudott a fiatalabb generáció alkalmazkodni hozzá, akkor amikor az idősebb szülői generáció kezdte felfedezni a Facebookot.

(Forrás: https://hu.pinterest.com/pin/436145545156333253/ )

Hefler Katalin Online marketing szakértő

Hefler Katalin

Online marketing szakértő és a Virtuálismarketing alapítója. Szakterülete a marketing stratégia alkotás és a márkaépítés. Több multinacionális és KKV-nak is dolgozott mint online marketing tanácsadó.

Kedvezményeink és újdonságaink

Érdekelnek a legfrissebb cikkeink? Vagy esetleg értesülni szeretnél kedvezményeinkről? Ne habozz és iratkozz fel hírlevelünkre.