Facebook Watch a Netflix babérjaira törne

Limetown Facebook Watch

A napokba futott szembe velem Jessica Biel Instagramján legújabb sorozata, amiben ő a főszereplő. Ahogy néztem az előzetest már néztem, hogy ez Netflix vagy Hulu-s sorozat lesz, de egyik sem. A Facebook Watchon lehet majd nézni, ingyen.

Azt tudtam, hogy a világ legnagyobb közösségi médiaszolgáltatója el fogja indítani saját videó megosztó portálját (video on demand) a Facebook Watchot , de hogy ilyen mélységekbe elmegy álmodni sem mertem. Az Fb Watch létrehozását 2017 augusztus 9.-én jelentették be, azonban csak 2019 Júniusában lehetett elérni, világszerte ahogy hazánkban is.

Első körben kisebb videókat lehetett rajta nézni és ez által a pár perces főző, csináld magad műsorok a legnézettebbek mai napig. Azonban a Facebook Watch ennél a pontnál nem állt meg. Elkezdte saját gyártású műsorait sugározni, aminek egyre inkább nagyobb nézettsége van a video on demand műsorszórás piacán.

Az egyik legnézettebb sorozat a Sorry for your loss aminek fő szerepében Elisabeth Olsent (Leginkább skarlát boszorkányként ismerhetjük a Marvel moziverzumból ) láthatjuk. A drámai sorozat nézettsége meghaladta a többi millió főt Amerikában és jelenleg már a második évadát élvezhetik a nézők köztük a magyar közönség is.

Sorry for your loss facebook watch

Sajnos az fb watch nem kap, akkora figyelmet amekkorát megérdemelne, pedig kiemelkedő sorozataival, bőven fel tudja venni a versenyt a Netflixel vagy a Huluval. Azonban hogy hosszú távon, ha nem erősödik meg, akkor a Netflix vagy a Hulu simán felvásárolhatja ezeket a sorozatokat a közösségi médiától.

Nehéz előrelátható prognózist mondani, azonban nagyon érdekes, hogy a „Kék óriás”, milyen multi talentummá szeretne válni és szeretné bekebelezni a video on demand szolgáltatásokat is. A megfelelő pénz megvan hozzá, azonban a marketing még nem a legjobb, mert a kisebb videók elveszik a figyelmet a nagyobb volumenű műsor szórástól ez által a sorozatokról is.

Facebook watch statisztika

2018-ban az USA-ban a statista kutatása alapján felmérték a Facebook Watch népszerűségét és megdöbbentő, hogy mennyien nem is hallottak róla. Ezzel is alátámasztva azt, hogy nem megfelelő volt a marketing stratégia a Social media platform részéről.

Ha előrelátóak lettek volna a cégnél, akkor már 2017-ben amikor bevezették a Facebook Watch-ot egy erős marketing stratégiával és megnyerő kampánnyal (Példának okáért lehetne óriás plakát reklámokkal is népszerűsíteni a sorozatokat, mint a Limetownt és a Sorry for you loss-t), sokkal nagyobb népszerűségre tehetett volna szert az új szolgáltatás. Akár a Netflix versenytársa is lehetne, ha nem másodrangú kiegészítő szolgáltatásként kezeli a Facebook.

Hefler Katalin Online marketing szakértő

Hefler Katalin

Online marketing szakértő és a Virtuálismarketing alapítója. Szakterülete a marketing stratégia alkotás és a márkaépítés. Több multinacionális és KKV-nak is dolgozott mint online marketing tanácsadó.

Kedvezményeink és újdonságaink

Érdekelnek a legfrissebb cikkeink? Vagy esetleg értesülni szeretnél kedvezményeinkről? Ne habozz és iratkozz fel hírlevelünkre.