Google Adsben is lehet már űrlapot készíteni. Mutatjuk, hogyan csináld!

Google Ads úújdonság - potenciális ügyfelek űrlapbővítmény

A Google Ads 2019. október 30.-án közzétette legújabb hirdetésbővítményét, amivel űrlapot készíthetünk a Googleben keresők számára. Ebben a cikkben elolvashatod, miért lehet hasznos és, hogyan állíthatod be már meglévő kampányodhoz.

Miért lehet jó neked?

Hirdetésbővítményekről

A hirdetésbővítmények alapvetően hasznosak a keresési kampányoknál, ha eddig még nem kezdted el használni őket, mindenképp érdemes belevágnod. A felhasználók többsége nem sokat görget lefele, mikor rákeres egy bizonyos tartalomra vagy termékre. Megfelelő számú hirdetésbővítménnyel fontos helyet vehetsz el a többi hirdetőtől vagy éppen a természetes találatoktól. Miközben a normál hirdetések, amihez nem használnak hirdetés bővítményt három hirdetés is elfér egy átlagos mobil nézetben, addig hirdetés bővítménnyel csupán 2db fizetett hirdetés jelenik meg vagy épp annyi sem.

Alábbi képen láthatsz mintát azokra a hirdetésekre, ahol használnak hirdetés bővítményt és ahol nem használnak.

Google Ads összehasonlítás, hirdetések bővítménnyel és nélküle

A potenciális ügyfelek űrlapbővítménye

Ezzel az új fajta hirdetés bővítmény segítségével egyszerűbben kapcsolatba léphetnek veled a potenciális ügyfelek, mint eddig. Akik be vannak lépve a Google fiókjukba felvehetik a kapcsolatot ezen a kitölthető formon keresztül is a vállalkozással, ráadásul az űrlap megnyitása után már automatikusan kitöltődnek azok a személyes adataid, amik meg vannak adva a Google fiókodban így még jobban leegyszerűsítve a kitöltést.

A potenciális ügyfelek űrlapbővítménye előnézete a Google Ads alatt

Miért is lehet hasznos ez a bővítmény?

Google részéről az alap ötlet az volt, hogy megkönnyítse a kapcsolatfelvételt a vállalkozással és az űrlap kitöltést. Biztos sokszor találkoztál már te is olyannal, hogy egy weboldal kevésbé felhasználóbarát, nehezen megtalálható egy kapcsolatfelvételi mező vagy épp bonyolult a kitöltése és inkább a felhasználók visszafordulnak és elhagyják az oldalt.

Akiknek bonyolult a weboldaluk és nem tudnak időt, pénzt és energiát forgatni egy felújított honlapba ők mindenképp tegyenek egy próbát vele, mert tényleg egyszerűen fel tudják venni így a kapcsolatot a vállalkozásotokkal.

Bővítmény létrehozása

Amennyiben már van létező keresési kampányod a Google Ads-ben belépés után keresd meg a „Hirdetések és bővítmények” menüpontot.

belépés után keresd meg a „Hirdetések és bővítmények” menüpontot

Ezután felül a hirdetések Tab mellett lévő bővítmények fül-re kell átváltanod, ahol a plusz gombbal tudsz új hirdetésbővítményt hozzáadni, itt a felkínált lehetőségekből ki kell választanod a „Potenciális ügyfelek űrlapbővítménye” lehetőséget.

a felkínált lehetőségekből ki kell választanod a „Potenciális ügyfelek űrlapbővítménye” lehetőséget

Ezután, pedig kiválaszthatod, mely kampányhoz/kampányokhoz szeretnéd ezt alkalmazni. Itt választhatod, hogy újat vagy meglévőt akarsz készíteni, ha már csináltál ilyen bővítményt, akkor csak ki kell választani azt, amit használni szeretnél, ha újat akarsz létrehozni akkor, pedig 3 lépésben, fog végig venni a beállításon.

Bővítmény előnézete a hirdetésben (Bővítmény létrehozása)

Első lépésként azt állíthatod be, hogy miként fog megjelenni a hirdetésünkben a bővítmény. Kiválaszthatod az előre definiált pár ösztönző szövegből, melyiket akarod megjeleníteni, mint pl. Ajánlat kérése, Kapcsolatfelvétel, Letöltés.

Ezalatt beállíthatod 30 karakterben egy leírást az ösztönző szöveg mellé, pl. a Foglalás most szöveg mellé: „Már csak 2 szabad hely maradt.” szöveget leírásként.

Bővítmény előnézete a hirdetésben (Bővítmény létrehozása)

Potenciális ügyfél űrlapjának létrehozása (Űrlap szerkesztése)

Második lépésben szerkesztheted az űrlapbővítményt és beállíthatod, milyen adatokat kérsz be:

  • Fel kell tüntetned a vállalkozásod nevét, ami mellett megadhatsz egy főcímet és egy leírást. A leírás 200 karakter hosszú lehet, de ajánlott lényegre törően megfogalmazni, mi az, amit nyújtani tud a vállalkozás, néha a kevesebb több.
  • Információk bekérése: meg kell adnod, milyen információkat szeretnél bekérni az érdeklődőtől. Itt is érdemes lehet csak 2 adatot bekérni név és email cím vagy név és telefonszám, illetve meg kell adnod az adatvédelmi irányelved url címét.
  • Háttérkép beállítása: A háttárképpel kicsit feldobhatod az űrlapod kinézetét, ennek a mérete min. 600x314px kell, hogy legyen. Az ajánlott méret, pedig 1200x628px.
Potenciális ügyfél űrlapjának létrehozása (Űrlap szerkesztése)

Űrlapelküldési üzenet létrehozása (Köszönő oldal)

Utolsó lépésben formázhatjuk az űrlapunk köszönő oldalát:

  • Leírásban, hagyhatsz egy rövid üzenetet a látogatónak, buzdíthatod további cselekvésre vagy épp megköszönheted az érdeklődését és közölheted vele, hogy hamarosan felvesszed vele a kapcsolatot.
  • Kérhetsz tőle további cselekvésre való ösztönzést, de ez nem kötelező. Itt 3 lehetőség közül választhatsz csak: Nem állítasz be semmit, Letöltésre mutató linket állítasz be vagy átirányíthatod a weboldaladra.
Űrlapelküldési üzenet létrehozása (Köszönő oldal)

Potenciális ügyfelek letöltése

A felhasználók által kitöltött űrlapok adatait, pedig a bővítmények alatt töltheted le .csv formátumban a „Potenciális ügyfelek letöltése” linkre kattintva. A .csv formátumot egyszerűen megnyithatod egy Excelben vagy szövegszerkesztőben is akár.

Potenciális ügyfelek letöltése a Google Adsben

Tetszett a cikkünk? Akkor iratkozz fel hírlevelünkre és értesülj időben az új tartalmainkról!

Ha tetszett a cikkünk oszd meg másokkal is:

Ringhoffer István digitális szakértő

Ringhoffer István

Digitális szakértő, akinek a szakterülete a Google eszközök és azok különböző megoldásai. Analitika megszálottja, aki imád adatokból dolgozni, legyen az UX vagy akár CRO feladat.

Kedvezményeink és újdonságaink

Érdekelnek a legfrissebb cikkeink? Vagy esetleg értesülni szeretnél kedvezményeinkről? Ne habozz és iratkozz fel hírlevelünkre.