Marketing tölcsér: Az egyszerű de nagyszerű marketing stratégia

Laikusként nagyon nehéz, eldönteni azt, hogy hogyan tartsam meg az egyszer vásárolt vevőimet, hogy visszatérő vendégeim legyenek. Erre a problémára mutatok most megoldást cikkemben.

Mielőtt rátérnék egy termék vagy szolgáltatás reklámozási stratégiájára mindig megnézem, hogyan lehet azt elhelyezni a marketing tölcsérben.

Ez olyan sémát mutatok meg ami alapján bárki meg tudja nézni, hogy az adott terméke vagy szolgáltatása az alapoktól hogyan juthat el a közönségig. Azt hogy hogyan lehet ezekből a fogyasztókból visszatérő vásárló.A lean marketing nem más mint a már említett marketing tölcsér.

marketing tölcser
Forrás: TheOptimizedWeb

Nézzük át, hogy hogyan is épül fel ez a fogyasztói útvonal:

1. Akvizíció (aquisition)

Az akvizíció nem más mint a cél amit kitűztél. Például az, hogy vásároljon a boltba, vagy megnézzék a honlapod, vagy likeolják az oldalad. Ezek mind akvizíciók, azaz célok. De mit tegyünk annak érdekében, hogy meg is tartsuk a vevőinket, likeolóinkat? Az alap megvan, megszereztük a vásárlókat, elértük a célcsoportot ebből fogunk kiindulni.

2. Aktivizálás (activisition)

A második lépésben az a fontos, hogy a fejében maradjunk a kiszemelt szegmensnek. Ha vásároltak a könyvünkből, adjunk a könyvhöz ajándékutalványt, hogy a következő vásárlásnál fel tudják használni. Ha honlapunkat lájkolták, adjunk nekik egy ingyenes tanulmányt, vagy ebookot a hűségükért cserébe. Az a lényeg hogy a szívükbe és az elméjükbe lopjuk magunkat. Az e-mail marketing azaz a hírlevél tökéletesen jó erre. Kérjük meg, hogy az ajándékért cserébe iratkozzanak fel a hírlevélre, ahol hetente kapnak újabb és újabb információt az akciókról, érdekességekről. A feliratkozás egy hírlevélre már maga az aktivizálási fázis.

3. Megtartás (retention)

Az aktivizálás után a megtartás már gyerekjáték lesz. A hírlevéllel, mindig tudatod velük az aktuális akciókat ha a termékeket szeretnéd eladni, így mindig tudni fogják mikor mehetnek újra és újra hozzád. Tökéletes példa erre, a Háda Webshopja, ahol én személy szerint mindig a hírlevél alapján vásárolok. Ha jön a hírlevél tudom, hogy vagy leárazás van vagy pedig ingyenes kiszállítás, így mindig akkora tervezem a ruha vásárlást. Ha jól csináljuk a hírleveleket olyan közösséget építhetünk ki akik állandóan visszajárnak. Ezt ki is terjesztheted, a Facebook és az Instagram csatornákon is ugyanúgy kell az akciókat érdekességeket újdonságokat hirdetni, nem csak egy platformon. így akik nincsenek feliratkozva de lájkolják az oldalt ugyanúgy értesülnek az akcióról és újra vásárlókká válnak. És a többször visszatérő vásárlókból lesznek a referálók, más néven marketinges berkekben evangelisták.

4. Referálás (referral)

Mint azt fentebb említettem, ha létrehoztuk a leghűségesebb vevőinket, ők már alapjáraton továbbadják a termékeid, szolgáltatásaid a barátaiknak, ismerőseimnek, így automatikusan új vevőket kapsz. Én így voltam a Kallos kozmetikumokkal. Imádom őket (nem reklám tényleg) és az ismerőseim már azt hitték pénzt kapok érte amiért mindenkinek a Kallost ajánlom, pedig semmi közöm nincs a céghez, egyszerűen csak rajongok a termékeikért és a szeretetmárkámmá vált.

Ahhoz hogy jól működjön a marketing tölcsér azonban ezeken a szabályokon kívül szükség van néhány nagyon fontos dologra

Hűséges vevők

- A termékednek jónak kell lennie. Tudom csúnyán fog hangzani, de szar terméket, szolgáltatást nem fogsz tudni újra és újra eladni és ebből építeni vevőbázist. Ez tény, ha jó a terméked, csak akkor tudod a marketing tölcsért alkalmazni!

- Folyamatos kommunikáció szükséges a célközönséggel. Azaz minden kommentre, kérdésre azonnal kell válaszolni (1-2 órán belül), hogy kialakuljon a kapcsolat a cég és a vevők között. A kifogáskezelés az egyik legsarkalatosabb pontja egy jól működő marketing stratégiának.

- A visszatérő vendégeket a hűségükért mindig díjazd, hívd fel a figyelmüket arra, hogy számodra ők a legfontosabbak. Ezek lehetnek akciók, kedvezmények, kuponfüzetek, bármi. Én kifejezetten szeretem azt, hogy az Yves Rocher minden egyes születésnapomkor küld egy képeslapot és akciók (ingyenes ajándékok amiért csak be kell menni a boltba) vannak rajta. Évente maximum egyszer vásárolok náluk, de az ajándékért mindig bemegyek, és valahogy mindig akkor veszem meg az éves bevásárlásokat.

Hefler Katalin Online marketing szakértő

Hefler Katalin

Online marketing szakértő és a Virtuálismarketing alapítója. Szakterülete a marketing stratégia alkotás és a márkaépítés. Több multinacionális és KKV-nak is dolgozott mint online marketing tanácsadó.

Kedvezményeink és újdonságaink

Érdekelnek a legfrissebb cikkeink? Vagy esetleg értesülni szeretnél kedvezményeinkről? Ne habozz és iratkozz fel hírlevelünkre.