Te megvennéd a saját termékedet?

Itt van a 3 aranyszabály, amit be kell tartanod, hogy ne veszíts márka imázsodból és ez által vevőidből!

Gagyi megjelenéssel nem fogsz vásárlókat szerezni. Tarts önismeretet, te megvennéd a saját termékedet? Mit mutatsz a külvilágnak a vállalkozásodról? Itt van 3 aranyat érő tipp, ami alapján te is megnézheted, hogy a terméked, megfelelően van-e bemutatva az vásárlóidnak.

Nem először és sajnos nem is utoljára futok bele olyan megkeresésbe, vagy csak szimplán Facebook vagy más social media oldalba ahol hiába jó maga a termék, egyszerűen úgy van tálalva, és olyan, csúnyán van megjelenítve, hogy kifutnék a világból.

Lehet a tiéd is ide tartozik?

Itt van néhány tipp, amivel le tudod ellenőrizni, hogy a terméked, tényleg megfelelően van-e reprezentálva a nagyérdemű felé:

3 aranyszabály, hogy ne veszíts márka imázsodból és ez által vevőidből

Megfelelő a logód?

Nézd meg, hogy a logód, minden social media platformon azonos-e! A szinergia nagyon fontos, hiszen a vásárlókban tudat alatt bizalmat alakítasz ki ezzel. Sok helyen látom, hogy a Facebook vagy az Instagram képeiken egyszerűen nem logót használnak, hanem valami random képet. Nem sugall profizmust és a márkát sokszor ilyenkor fekete kereskedőnek titulálják. Mit csinálj akkor, ha nincs logód? Elsőként azt mondanám, hogy keress egy designert aki jó Photoshopban és tud csinálni neked egy jó logót. Azonban ha nincs minimum 30 (de inkább több) ezer forintod akkor ne ezt az utat válaszd. Canvával magad is szerkeszthetsz logót, és ha nem is profin, de fényévekkel jobb logókat tudsz elkészíteni vele, mintha próbálkoznál Paintbe vagy más egyéb gagyi szerkesztővel. Nem tudod használni a Canvát? Szívesen segítek neked. Keress fel Facebookon, és adok neked tanácsot, logó készítésére, vagy megcsinálom helyetted, ha te nem akarsz bíbelődni vele.

Itt van néhány munkám az elmúlt időszakból:

Megfelelő facebook logók

Megfelelő a borítóképed?

A borítóképnél már lehet jobban variálni. Például, lehet videókat is berakni borítóképbe, vagy az éppen aktuális akciókat. Viszont a lényeg, ha szöveget is írsz a borítóképbe, akkor maximum 1-2 fajta szövegtípust használj. A túl sok fajta szövegtípus megzavarja a vásárlóidat és silány hatást is kelt.

A logód és a borítóképed szövegtípusa, színvilága, és arculata egyezzen egymással. Ez nem mindig megoldható, de törekedj rá minél jobban.

Nézzünk ezekre is példákat:

Brill Shape Balassagyarmat

Brill Shape Balassagyarmat facebook borító

Aranytoll Papír-írószer Hévíz

Aranytoll Papír-írószer Hévíz facebook borító

Milyen minőségűek a posztjaid?

Az egyik, ha nem a legfontosabb az, hogy hogyan írsz posztokat, és hogy milyen képeket csatolsz hozzájuk. Nem hiába van, hogy egy Facebook vagy Instagram oldal menedzsmentjét profi szakemberre bízzák, mert egy rosszul elkészített poszt akár márkarontáshoz és vásárlók elvesztéséhez is vezethet.

A posztjaidnál nem mindegy milyen hangnemben szólítod meg az embereket, milyen a maga a szöveg, mennyi emojit használsz, sőt még a szöveg elrendezése sem mindegy. És akkor még nem beszéltem a CTA-ról és a linkekről, képekről.

Visszatérve a posztok fontos elemei (ha nem a legfontosabb elemei) a képek. Ha pixelesek, homályosak, nem kapcsolódnak ahhoz, amit írni akartál, nem látható szöveg van rajta akkor már dobhatod is a kukába inkább. Sőt láttam olyat is hogy rajta volt a stock fotó vízjele a képen.

A legjobb fotók általában mindig a saját fotók, de tudom, hogy nem mindig lehet jó fotókat csinálni. Erre valók a jogtiszta fotó oldalak ahonnan nagyon jó képeket lehet lementeni jogtisztán és azokat szerkeszteni utána Canvával.

Alább mutatok példát a megfelelő poszt íráshoz:

Brillshape facebook posztok

A posztokban is a lila és a gyémánt (brill) szinte mindig kap helyet. Így egy egységes képet mutat az oldal.

Ha erre a három aranyszabályra odafigyelsz, már nagy baj nem lehet. Fontos, hogy mindig figyelj arra, hogy konzekvensen betartsd ezeket a szabályokat, hogy egységes oldalt kapjál mind Facebookon mind Instagrammon egyaránt.

Tetszettek a képek? Szeretnél te is minimum ilyen kaliberű képeket szerkeszteni. Tanuld meg tőlem a Canva ingyenes szofver csínyját-bínyját cégedre szabottan. Online vagy személyesen Budapesten maximum 3 óra alatt téged is a Canva mesterévé teszlek, hogy minimum (vagy jobb) képeket, logókat, csinálj vállalkozásodnak, mint én.

Hadd mutassak néhány vállalkozót, aki az én mini workshopom után már önállóan használja a Canvát sikeresen:

Ladiesbag

Ladiesbag Canva workshop után

Natura kozmetika

Natura kozmetika Canva workshop után

Ha érdekel téged is a workshop több információt itt találsz róla.

Ha bármilyen kérdésed van, keress nyugodtan Facebookon!

Hefler Katalin Online marketing szakértő

Hefler Katalin

Online marketing szakértő és a Virtuálismarketing alapítója. Szakterülete a marketing stratégia alkotás és a márkaépítés. Több multinacionális és KKV-nak is dolgozott mint online marketing tanácsadó.

Kedvezményeink és újdonságaink

Érdekelnek a legfrissebb cikkeink? Vagy esetleg értesülni szeretnél kedvezményeinkről? Ne habozz és iratkozz fel hírlevelünkre.