Tökéletes SEO építés 8 egyszerű lépésben wordpress oldalakon!

Sokszor nem érted, hogy miért nem elég hatékonyak a bejegyzéseid? Ilyenkor 99%-ban a keresőoptimalizálás van elrontva, vagy egyáltalán nincs is a bejegyzésedben. Az alábbi cikkben összeválogattam azt a 8 lépést amit én is átnézek egy blog írása után.

SEO kezdőknek

Tölts fel a wordpress honlapodra egy jó SEO plugint

Illessz be egy SEO plugint az oldaladba. A legalkalmasabb erre a Yoast SEO plugin. Amit a Wordpress oldaladba egyszerűen be tudsz illeszteni és aktiválni. A plugin (más néven bővítmény) minden blog bejegyzés írásakor megjelenik és könnyebben tudsz majd megfelelő tartalmakat gyártani. Érthetően leírja, hogy min kell változtatnod. Ez a videó végig vezet téged, hogy hogyan kell installálni és használni a bővítményt.

Határozd meg a legfontosabb kulcsszavaidat!

Mielőtt neki kezdesz egy leírásba, mindig határozz meg 5-10 kulcsszót, ami alapján szeretnél írni és ezeket használd fel legalább egyszer. De milyen kulcsszavakat használj? A Google Ads segítségével ezt meg tudod tenni, de van néhány kevésbé ismert eszköz is, de ezek nagy része fizetős szolgáltatás. A kezdőknek leginkább a Google automatikus kulcsszó kiegészítőjét tudom ajánlani ez segíteni fog a hosszabb kulcsszavak felfedezésében. Visszatérve a Google Ads kulcsszótervezőjére: A kulcsszó keresőben, ha beírsz 3 kulcsszót könnyen kidobja a program a fellelhető további kulcsszavakat. Ezzel az információval már tudod, hogy a kiválasztott kulcsszavaid milyen versenyben vannak a Google találati listájában így tudsz velük kalkulálni. A legfontosabb az, hogy a verseny ne legyen magas (azaz drága kulcsszó, ha hirdetni szeretnél vele) a kulcsszavak találati listájában, de legyenek számodra relevánsak. Ezek olyan szavak amikre kevesen keresnek rá ugyan de ha rákeresnek akkor speciálisan nagy valószínűséggel a te bejegyzésedet vagy oldaladat dobja ki majd a Google. Ezért ezeket érdemes használni, azonban nem kizáró ok, ha közepes vagy magas versennyel is vannak kulcsszavaid. Azokból is tegyél bele, de ne tűnjön a leírásod vagy bejegyzésed erőltetettnek. Ha nem tudod belepasszírozni az összes kulcsszót nem veszítesz vele, semmit.

Az alábbi kép mutatja, hogy milyen eredmények vannak ha beírtam a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódóan kulcsszavakat és rákerestem a Google Ads-ben:

SEO kulcsszavak listája

A következő kép, pedig azt mutatja, milyen javaslatokat ad a Google kulcsszó kiegészítője:

Google kulcsszó javaslatok

Fontos a jó cím, alcím megadása!

A címnek mindenképpen tükröznie kell a tartalmat és lehetőleg legyen benne a fő kulcsszavad is. Minél jobban harmonizál a címed és az alcímed a kulcsszavakkal annál relevánsabb tartalmat hozol létre a keresőmotorok számára. A Yoast SEO plugin segít neked, hogy jó címet találj, mert kiírja, hogy mennyire erős vagy gyenge a cím a keresőoptimalizálás szempontjából.

Mindig adj meta leírást és címet a bejegyzésednek!

Sokan elfelejtik de a meta leírás nélkül a keresőoptimalizálás nem annyira hatékony. Fontos, hogy releváns szöveg kerüljön a meta leírásba. Ennek megírásában ugyanúgy segít a Yoast SEO plugin. Meta leírás és cím fog megjelenni neked, ha a Google kidobja az oldaladat. Meta leírás esetében törekedj maximum 150 karaktert írni. Ez jelenleg a google által ajánlott hosszúság, ugyanis a többit kifogja pontozni a találatoknál. Cím megadásánál, pedig próbálj meg 70 karakter alatt maradni.

Permalink hivatkozás (széplinkek) átírására is figyelj!

Amikor készítesz egy bejegyzést a wordpress honlapra a bejegyzés automatikusan generál egy elérési útvonalat. egy linket, ami pontosan a bejegyzésre viszi a látogatót. Sokan nem tudják, de ezt át lehet írni, amikor készíted a bejegyzést. Fontos, hogy átírd ezt és releváns rövid linket kapj, amit a keresőmotorok gyorsan meg tudnak találni.

Az alábbi képen lehet látni, hogy a meta szövegek, hogyan jelennek meg a Google keresőben:

Meta szövegek a google keresőben

Tagolás és kiemelések a tökéletes kinézetért!

A Google szereti ha a bejegyzésekben használsz tagolásokat és kiemeléseket. Többféleképpen is formázhatod a szövegeket, úgy, hogy a Googlenek is megfelelő legyen.

A Headingek vagy a címsorok a keresőoptimalizálásban igen nagy szereppel bírnak (H1-H3)

H1: Általában a címeknél használjuk.

H2: Az alcímeknek használjuk leginkább.

H3: Ugyanúgy alcímeknél használjuk, ha pl. egy alcím alatt több kisebb címet akarunk létrehozni. Ez már keresőoptimalizálás szempontjából kevesebb jelentőséggel bír.

H4-H6: SEO-ban nincs jelentősége, de szebb struktúrát kaphat az oldalunk, ha a többi címsort is használjuk.

Használj fotókat, de azokat is keresőoptimalizáld be külön-külön!

Sokan a leírásokba és bejegyzésekbe raknak képeket, mert tudják, hogy így könnyebben emészthetőek a tartalmak azonban azt kevesen tudják, hogy a képeknek is lehet leírásuk. . Fontos, hogy pontosan leírd ezeket és megfelelően használd fel, mert a Google keresőmotorjai ezeket a képeket is megtalálják és beleillesztik a Google képkeresőjébe, ez által hitelesebb lesz a bejegyzésed a képek által és több látogatót generálnak a honlapodra. A képeket, amikor berakod a bejegyzésbe előtte feldobja ablakba, hogy milyen néven legyen a bejegyzésbe. Ilyenkor lehet átírni a szövegeket, néhány helyen hashtageket is be lehet illeszteni.

Használj blogposzt tervezőt, hogy ne hagyj ki egy lépést sem!

Én csináltam magamnak egy blogposzt tervezőt, ami mindig nálam van ha keresőoptimalizálok vagy tartalommarketinget gyártok. Ez alapján biztos nem hagyok ki egy lépést sem.

Igazi csajos, unikornisok vannak rajta.

Itt INGYEN lementheted az unikornis blog poszt tervezőmet, hogy te is tökéletes posztokat csinálj!

Unikornis blog poszt tervező

Hefler Katalin Online marketing szakértő

Hefler Katalin

Online marketing szakértő és a Virtuálismarketing alapítója. Szakterülete a marketing stratégia alkotás és a márkaépítés. Több multinacionális és KKV-nak is dolgozott mint online marketing tanácsadó.

Kedvezményeink és újdonságaink

Érdekelnek a legfrissebb cikkeink? Vagy esetleg értesülni szeretnél kedvezményeinkről? Ne habozz és iratkozz fel hírlevelünkre.