Unikornis marketing

Egy új marketing stratégia szerint kétféle online megközelítés létezik, az unikornisok és a szamarak. Ennek az online marketing szemléletnek jártam utána az alábbi cikkben.

Unikornisok és szamarak az online marketingben

Hogy megértsük a stratégiát először meg kell nevezni, hogy mit is tekintsünk unikornisnak és mit szamárnak. Az unikornis nem más mint az a stratégia ami előrébb viszi a kampányodat, a TOP 1-3%-ban levő kampányok és megjelenések. Ezek adják általában a bevételeid körülbelüli 70%-át. A szamarak pedig nem mások mint az egyéb kampányok amik nem annyira sikeresek, vagy egyáltalán nem jövedelmezőek.

Ha unikornis stratégiát szeretnénk folytatni az alábbi nyomvonalat kell követnünk:

1. Figyelnünk kell a CTR (átkattintási arány) fontosságára

A magas CTR-rel rendelkező online tartalmak sokkal populárisabbak mint az alacsony CTR-el rendelkezőek. A magas CTR elősegíti az organikus elérését is a tartalomnak így azok előrébb sorolják tartalmad és kampányod ez által értékesebb lesz a Google számára. Ennek eléréséhez, figyelni kell arra, hogy minél érdekesebb címet adjunk a blog bejegyzésünknek, ne legyen általános, hassunk az érzelmekre fogjuk meg a megcélzott szegmens. A tartalmunk legyen releváns a címmel így az olvasó azt fogja kapni amire kattintott. Megelőzhetjük a visszakattintási arányt (azaz a lemorzsolódást) evvel is növelve a CTR-t.

A magas CTR-rel rendelkező online tartalmak sokkal populárisabbak mint az alacsony CTR-el rendelkezőek.

2. CTR és a hirdetés megfelelő kapcsolata

CTR és a hirdetés megfelelő kapcsolata

Ahogy már említettem a magasabb átkattintási arányú hirdetések a Google Adsben előrébb sorolódnak így kevesebb pénzért jobb elérésünk lesz az Adsben, Googleben és más média platformokon. A magas CTR-rel rendelkező hirdetések egyben magas konverziós rátával is rendelkeznek. Ezért is fontos magasan tartani a CTR arányt. A megfelelő tartalomgyártás miatt az erős érzelmekre irányuló stratégiát választani, mint a düh, undor, félelem. Az átkattintási arányt az alábbi ábra is mutatja. Az alapot a promóció és a édesgetés adja meg (29%). Ez egy jó cím egy kihagyhatatlan lehetőség. A mézesmadzag. Ha rákattint a hirdetésre azonban egy releváns tartalmat kell találnia, nem pedig erős szponzorált tartalmat. így végigolvassa a cikket, és elkezdődhet egy erősebb kötelék az olvasók és a márka között.

3. Okosodj, tanulj és lépj túl a konkurencián!

Okosodj, tanulj és lépj túl a konkurencián

Fontos, hogy mielőtt felépíted a marketing stratégiád, két fontos házi feladatot végezz el. Az egyik a célcsoport elemzés a másik a versenytárselemzés.

Célcsoport elemzés: Itt meg kell nézned, és kitalálnod, hogy ki a célcsoportod, vagy célcsoportaid. Mik az igényeik, hogyan tudod őket elérni. Ez egy hosszas elemzés ami nagy utánajárást igényel de sokkal jobban kifizetődik.

Versenytárselemzés: A versenytárselemzés pedig az, hogy megnézd kik a versenytársaid a piacon. Megnézni azt hogy ők hogy kommunikálnak, mik az erősségeik és gyengeségeik és miben különbözik a te céged tőlük.

Ezek azok a legfőbb momentumok amik érdekesek voltak számomra az infografikáról. Nagyon jól összerakták azokat a top kampányokat amiket unikornisnak neveztek el és a kevésbé fontosakat és eredményeseket amiket szamaraknak. Azonban nagyon szépen leírja a CTR fontosságát a grafika. Ez az Ads és az Analytics számára nagyon fontos információ. A jövőben fogok írni ezekről a felületekről is.

(Az infografikát a https://www.wordstream.com/?dt=1 készítette. A cikket ez alapján készítettem el)

Ha tetszett a cikkünk oszd meg másokkal is:

Hefler Katalin Online marketing szakértő

Hefler Katalin

Online marketing szakértő és a Virtuálismarketing alapítója. Szakterülete a marketing stratégia alkotás és a márkaépítés. Több multinacionális és KKV-nak is dolgozott mint online marketing tanácsadó.

Kedvezményeink és újdonságaink

Érdekelnek a legfrissebb cikkeink? Vagy esetleg értesülni szeretnél kedvezményeinkről? Ne habozz és iratkozz fel hírlevelünkre.